22 Aralık 2009 Salı

İşte bu..

Dün bir film izledim.. Şiddetle tavsiye ederim.. Bana bir keyif ödevi verilmişti, Gamze usta tarafından, bir kaç gün salladıktan sonra nihayet ve bummm..

Özet şu : İki gerçek hikayeden yola çıkan film, farklı zaman dilimlerinde yaşayan ve kendi zaman dilimlerinde benzer mücadeler vermiş olan iki kadının hikayesini merkez alıyor:
Tarih bundan elli yıl sonrasını gösterirken, Julie Powell yerinde sayan bir kadındır. Otuzlarına merdiven dayamıştır, Queens’de yaşamaktadır ve arkadaşları muazzam başarılar elde ederken kendisi küçücük bir masa başında çalışmaktadır. Julie, enerjisini görünüşte delice bir plâna kanalize etmeye karar verir: Tam bir yılını Julia Child’ın yemek kitabındaki 524 tarifin tamamını pişirmeye ayıracak ve deneyimlerini bir blog’a aktaracaktır.

Başrollerinde sinemanın yaşayan efsanelerinden
Meryl Streep ve başarılı oyuncu Amy Adams'ın yer aldığı filmde komedi, dram, romantizm gibi farklı türler bir arada kullanılmış.
Zaman ve
mekan olarak ayrı olsalarda hayatları iç içe geçen bu iki kadın, bizlere tutku ve cesaretle herşeyin başarılabileceğini gösteriyor.

Cam üfleme, Camekan, Gamze ve Benimle ne alakası var diyeceksiniz.. Şöyle var, cam böcüğü tarafından ısırılmış olmanın verdiği cesaret ve mutlulukla yolumuza devam ederken, neden blog da daha çok bilgi paylaşmıyoruz, neden kalan boş geceleri blog yazarak doldurmuyorum diye düşündüm..Aşağıdaki karikatürden de belli olduğu gibi, keyif lazım. Beni, bizi, mutlu eden bu deneyimlerimizi paylaşabilirim diye düşündüm.. Şimdiye kadar biz cam üflüyoruz dediğimiz herkezin gözlerindeki parıltı, ve şaşkınlık, sonrasında nasıl, nerede, soruları da var tabii. Birde bir kaç seferdir Camocağında verdiğimiz, Camla tanışma (aslında tadına bakma) eğitimine gelen, cam arkadaşlarımızın tekrar katılmak istemeleri, soruları da var tabii :)
Gamze :Bu mudur? bu dur. Karikatürdeki konusan benim sanırım :)